Kilka ucążliwych problemów z octavką

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kubazak
    Ambiente
    • 2010
    • 146

    Kilka ucążliwych problemów z octavką

    U znajomego w firmie z pomocą vcds 908.1 i mojej etykiety do sterownika uruchomiłem światełka p.mgielne jako dzienne i ustawiłem moc na 50% (ale może jeszcze zmniejsze) i jest dość duża różnica między trybem dziennym a normalną pracą p.mgielnych. W pozycji "0" nic się nie świeci, na "AUTO" p.mgielne na 50% a jak wiade do tunelu no to włączają się lampki na desce rozdzielczej i św. mijania. Dodatkowo w trybie świateł dziennych swieca sie tez pozycyjne i nie wiem jak to wyłaczyc.
  • adamek82
    Classic
    • 2009
    • 23

    #2
    Kilka ucążliwych problemów z octavką

    Witam wszystkich,
    Mam niestety kilka problemów z moją octavką :? . Oto one:
    1.ciężko wchodzi mi po wciśnięciu sprzęgła za pierwszym razem 1 i 2 bieg ( tak jakby drążek zmiany biegów o coś zahaczał). Natomiast np. za drugim i trzecim razem przy wrzuceniu jedynki i przez cały czas wciśniętym sprzęgle nie mam tego problemu.

    2. dodatkowo przy wrzucaniu 1 i 2 lewarek nie zatrzymuje się w pozycji 1 i 2 tylko wizualne w pozycji 3 i 4 , tak jakby w skrzyni biegów była wyrobiona jakaś zapadka.

    3. od pewnego czasu mam dziwny hałas w kabinie lekko dudniący. Nie jest on głośny, ale jego częstotliwość drażni słuch. Rzadko, ale się zdarza, że tego dudnienia przez chwilę nie słychać, i jest wtedy komfortowo i cicho jak na diesla. Dodatkowo podczas hamowania słychać coraz częściej odgłos jakby tramwaj czy pociąg jechał po szynach( takie turkotanie). Sprawdzałem to jeszcze dzisiaj podczas jazdy i tego „turkotania” nie ma, gdy hamuję na luzie bez sprzęgła.

    Domyślam się, że muszę wymienić na pewno sprzęgło, ale czy koło dwumasowe też lub coś jeszcze??? I jeżeli tak to jakiego producenta polecacie. Parametry auta to silnik AGR i skrzynia DQY

    Z góry dziękuję za pomoc i rady.
    Adam

    Komentarz

    • sema
      Classic
      • 2009
      • 4

      #3
      witam wszystkich również mam podobny problem jak kolega wyżej w punkcie 4 :? dzisiaj to zauważyłem otóż przy skręcie przy większych prędkośćiachi na łukach, z tyłu słychać takie "turkotanie" chwilke...właśnie jakby tramwaj po szynach,przy hamowaniu też raz to wychwycilem (z początku myślałem że to to bo jechałem po torach na jezdni, ale problem sie powtórzył a torowiska nie było) :? ... ale też nie dzieje się to przy każdym zakręcie czy hamowaniu :?: ... proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą rade

      Komentarz

      • serek_elite
        Classic
        • 2009
        • 7

        #4
        Re: Kilka ucążliwych problemów z octavką

        Zamieszczone przez adamek82
        Witam wszystkich,
        Mam niestety kilka problemów z moją octavką :? . Oto one:
        1.ciężko wchodzi mi po wciśnięciu sprzęgła za pierwszym razem 1 i 2 bieg ( tak jakby drążek zmiany biegów o coś zahaczał). Natomiast np. za drugim i trzecim razem przy wrzuceniu jedynki i przez cały czas wciśniętym sprzęgle nie mam tego problemu.

        2. dodatkowo przy wrzucaniu 1 i 2 lewarek nie zatrzymuje się w pozycji 1 i 2 tylko wizualne w pozycji 3 i 4 , tak jakby w skrzyni biegów była wyrobiona jakaś zapadka.

        3. od pewnego czasu mam dziwny hałas w kabinie lekko dudniący. Nie jest on głośny, ale jego częstotliwość drażni słuch. Rzadko, ale się zdarza, że tego dudnienia przez chwilę nie słychać, i jest wtedy komfortowo i cicho jak na diesla. Dodatkowo podczas hamowania słychać coraz częściej odgłos jakby tramwaj czy pociąg jechał po szynach( takie turkotanie). Sprawdzałem to jeszcze dzisiaj podczas jazdy i tego „turkotania” nie ma, gdy hamuję na luzie bez sprzęgła.

        Domyślam się, że muszę wymienić na pewno sprzęgło, ale czy koło dwumasowe też lub coś jeszcze??? I jeżeli tak to jakiego producenta polecacie. Parametry auta to silnik AGR i skrzynia DQY

        Z góry dziękuję za pomoc i rady.
        Adam
        jesli chodzi o kolo to zazwyczaj jesli jest padniete czuc drdanie po lekkim wcisnieciu pedalu sprzegla.
        jesli nie trzesie to dopiero po zdjecju skrzyni zdjagnozujesz w jakim jest stanie kolo ( nie polecam kol regenerowanych bo padaja jak muchy)
        przy wymianie warto zwrocic uwage na stan wyspzeglika
        pozdro

        Komentarz

        • adamek82
          Classic
          • 2009
          • 23

          #5
          serek_elite, dzięki za radę.
          Widzę, że odzew na mojego posta jest "bardzo duży".
          Mam zamiar wymienić sprzęgło kompletne + koło dwumasowe. Ostatnio czytałem, że w skrzyniach DQY średnica tarczy sprzegła wynosi 228 mm (DHS 219).
          Czy to znaczy, że w tej skrzyni mozna znaleźć sprzęgło o średnicy tarczy 228 lub 219??? Zestaw jakiego producenta polecacie: LUK, Valeo, Sachs??

          Komentarz

          • SuchyX
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1170

            #6
            adamek82, wiesz co ja mam ten sam problem mianowicie ciężko no może nie ciężko ale czuć taki minimalny opór przy wrzucaniu jedynki i tak jak opisujesz jak już wbijesz i nie zdejmiesz nogi ze sprzęgła to wszystkie wchodzą delikatnie.

            Po wymianie na nowe: sprzęgło, łożysko, docisk dalej to samo. Wydaje mi się że to od przebiegu skrzyni coś mogło się już wyrobić.
            Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
            Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Panowie, przy wymianie całego kompletu ( sprzęgło i dwumasa ) warto wymienić też wysprzęglik. W sumie to dodatkowy koszt ( +200 pln ), ale czasami to właśnie siłownik najbardziej "bruździ". Ja tego nie zrobiłem i 5kkm po wymianie kompletu ( sprzęgło i dwumasa ) jechałem "na lince" do serwisu. Po wymianie nie dość, że sprzęgło bierze bardziej gładko i pewnie ( nie było tak dobrze od nowości ) to dodatkowo zniknęły problemy z oporem ( i czasem zgrzytnięciem ) przy wrzucaniu 1,2 i wstecznego...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • SuchyX
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1170

                #8
                kowal 2002, mi mechanik mówił że wysprzęglik też wymienił a mimo to dalej mam ten lekki opór. Przy wstecznym to samo ale zauważyłem że jak najpierw wrzucę jedynkę i potem wsteczny to nie zgrzyta mi.

                Jeszcze raz podjadę do mechanika i zapytam się o ten wysprzęglik bo nie powinno być oporów przy całej wymianie.
                Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  SuchyX, to jeszcze tylko spytaj mechanik na 100% czy mówicie o tym samym, bo ostatnio w którymś warsztacie mechanik nazywał "wysprzęglikiem" łożysko wyciskowe. Prawdopodobnie chodziło mu o wersję wysprzęglika zintegrowaną z łożyskiem ( jest chyba coś takiego w 4x4 ), ja w BXE mam tradycyjny siłownik na zewnątrz skrzyni biegów...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • Jacek G
                    Drive
                    • 2009
                    • 87

                    #10
                    Kiedyś na ten temat coś było tylko nie wiem czy nie zjadł nam tego serwer :evil:
                    Poproś mechanika o próbę regulacji linki przy skrzyni - ktoś z OI informował że te linki potrafią sie rozluźnić i właśnie to bruździ przy wstecznym i jedynce a reszta biegów jest ok...
                    Pozdrowienia

                    p.s.
                    Można użyć szukajki na forum może znajdziesz bardziej precyzyjne opisy...
                    Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
                    Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
                    Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...

                    Komentarz

                    • Golfista
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 183

                      #11
                      A nie lepiej wsadzić komplet od VR6/g60?
                      Pozdrawiam Bartek.

                      Current: Honda Civic
                      Ex: O1

                      Komentarz

                      • adamek82
                        Classic
                        • 2009
                        • 23

                        #12
                        SuchyX, kowal 2002, czy mieliście może przed wymianą dwumasy i sprzęgła takie lekkie turkotanie i minimalne drganie (tak jakby jechał pociąg) dobiegające z pod przedniej maski jakby z okolic hamulca i sprzegla podczas hamowania z wciśniętym sprzęglem?? U mnie bardzo wyraźnie to można zobserwować podczas jazdy w korkach, gdy podjeżdżając kawalek na jedynce lub dwójce przychamowuję.

                        Komentarz

                        • SuchyX
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1170

                          #13
                          adamek82, miałem to o czym mówisz o tych drganiach u mnie winowajca ewidentnie dwumas poleciał i docisk.

                          Golfista, ja właśnie mam jednomase tą o której piszesz i jest bajka!!!!! Pełen komplecik nowy.
                          Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                          Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                          Komentarz

                          • adamek82
                            Classic
                            • 2009
                            • 23

                            #14
                            SuchyX, u mnie wszysko też na to wskazuje, jutro jadę do mechanika i zobaczymy co powie.

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              Zamieszczone przez adamek82
                              SuchyX, kowal 2002, czy mieliście może przed wymianą dwumasy i sprzęgła takie lekkie turkotanie i minimalne drganie (tak jakby jechał pociąg) ...
                              Nie.
                              U mnie występował uślizg sprzęgła na 3 i 4 biegu. Wymieniłem komplet i jakieś 4 tyś km po wymianie ( jakieś półtora miesiąca ) sprzęgło podczas stania np. w korku ( 1, luz, 1, luz itd ) zaczynało robić się miękkie i brało bardzo wysoko. Nie wyglądało to tak naprawdę na wysprzęglik, bo wtedy zazwyczaj jest problem z wysprzęgleniem, wrzuceniem i zdjęciem biegu itp. a u mnie było dokładnie odwrotnie, biegi wchodziły tak jak zawsze, a wszystko wskazywało na jakiś problem z dociskiem ( jakby nie do końca wracał ). W zeszły czwartek normalnie dojechałem do domu, auto przez weekend stało niejeżdżone, wsiadam w poniedziałek rano, wciskam pedał sprzęgła a on ŁUUUP i wpadł do podłogi ( wysprzęglik praktycznie rozpadł się wewnątrz na kawałki ). Teraz z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić, że problemy z uślizgiem przed wymianą sprzęgła, też pewnie były spowodowane właśnie wysprzęglikiem, bo po zdjęciu sprzęgła i dwumasy "na oko" całość wyglądała w miarę dobrze...
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • SuchyX
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1170

                                #16
                                kowal 2002, a u mnie objaw był taki telepanie na 1 biegu no i potem już jak byłem w Warszawie i stałem w korku to dopiero zaczęły się jazdy nie mogłem praktycznie wrzucić żadnego biegu :evil: ależ byłem w kur...... za którymś razem wchodziło bez problemu. Jak jakoś dotelepałem się do domu i odstawiłem do mechanika po wyjęciu tych bubli okazało się że pękł docisk :!: i u mnie sprzęgło brało od razu zaraz po wrzuceniu biegu mimo iż trzymałeś pedał sprzęgła w podłodze to auto już lekko telepało i ruszało.

                                Ja uważam że jak pada dwumas to u każdego mogą być inne objawy to tak ja z Turbo.
                                Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                Komentarz

                                • maczor
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 58

                                  #17
                                  @SuchyX
                                  ja mam bardzo podobne objawy:
                                  najpierw przy ruszaniu (wyłącznie) szarpanie i tak jakby się ślizgało sprzęgło, kolejny etap to niemożność wrzucenia biegu i lekkie łapanie sprzęgła przy wciśniętym do końca pedale

                                  i stąd pytanie - co dokładnie się okazało po demontażu, czy sprawcą całego zamieszania był docisk czy też współwinowajcą było koło dwumasowe?

                                  Komentarz

                                  • SuchyX
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1170

                                    #18
                                    maczor, u mnie poleciało docisk łożysko i sprzęgło czyli komplet. :/
                                    Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                    Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                    Komentarz

                                    • maczor
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 58

                                      #19
                                      już po naprawie - dokładnie tak samo jak u Ciebie, komplet oprócz koła dwumasowego

                                      pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • strazakp
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 819
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        ja u siebie jak lekko dotknę sprzęgła czuję lekkie drgania na pedale. Czy to normalne?Jeżeli nie to co oznacza?
                                        strazakp

                                        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8033
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          #21
                                          ja u siebie jak lekko dotknę sprzęgła czuję lekkie drgania na pedale. Czy to normalne?Jeżeli nie to co oznacza?
                                          Tak, u mnie w nowym też tak było i jest do dziś :wink:
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • strazakp
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 819
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #22
                                            Ja swoją O1 jeżdżę od ponad roku ale nie zwracałem uwagi czy tak było od początku.Jakieś kilka tygodni temu leciutko wcisnąłem pedał i poczułem lekkie drgania.Jeżeli chodzi o to wciśniecie, tzn głębokość to jest to może 0,5cm, gdzie występuje luz.
                                            strazakp

                                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8033
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #23
                                              strazakp, dokładnie.Wszystko jest OK.
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • strazakp
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 819
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #24
                                                AdamB Dzięki
                                                strazakp

                                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...