U znajomego w firmie z pomocą vcds 908.1 i mojej etykiety do sterownika uruchomiłem światełka p.mgielne jako dzienne i ustawiłem moc na 50% (ale może jeszcze zmniejsze) i jest dość duża różnica między trybem dziennym a normalną pracą p.mgielnych. W pozycji "0" nic się nie świeci, na "AUTO" p.mgielne na 50% a jak wiade do tunelu no to włączają się lampki na desce rozdzielczej i św. mijania. Dodatkowo w trybie świateł dziennych swieca sie tez pozycyjne i nie wiem jak to wyłaczyc.
Kilka ucążliwych problemów z octavką
Zwiń
X
-
Kilka ucążliwych problemów z octavką
Witam wszystkich,
Mam niestety kilka problemów z moją octavką :? . Oto one:
1.ciężko wchodzi mi po wciśnięciu sprzęgła za pierwszym razem 1 i 2 bieg ( tak jakby drążek zmiany biegów o coś zahaczał). Natomiast np. za drugim i trzecim razem przy wrzuceniu jedynki i przez cały czas wciśniętym sprzęgle nie mam tego problemu.
2. dodatkowo przy wrzucaniu 1 i 2 lewarek nie zatrzymuje się w pozycji 1 i 2 tylko wizualne w pozycji 3 i 4 , tak jakby w skrzyni biegów była wyrobiona jakaś zapadka.
3. od pewnego czasu mam dziwny hałas w kabinie lekko dudniący. Nie jest on głośny, ale jego częstotliwość drażni słuch. Rzadko, ale się zdarza, że tego dudnienia przez chwilę nie słychać, i jest wtedy komfortowo i cicho jak na diesla. Dodatkowo podczas hamowania słychać coraz częściej odgłos jakby tramwaj czy pociąg jechał po szynach( takie turkotanie). Sprawdzałem to jeszcze dzisiaj podczas jazdy i tego „turkotania” nie ma, gdy hamuję na luzie bez sprzęgła.
Domyślam się, że muszę wymienić na pewno sprzęgło, ale czy koło dwumasowe też lub coś jeszcze??? I jeżeli tak to jakiego producenta polecacie. Parametry auta to silnik AGR i skrzynia DQY
Z góry dziękuję za pomoc i rady.
Adam
-
-
witam wszystkichrównież mam podobny problem jak kolega wyżej w punkcie 4 :? dzisiaj to zauważyłem otóż przy skręcie przy większych prędkośćiachi na łukach, z tyłu słychać takie "turkotanie" chwilke...właśnie jakby tramwaj po szynach,przy hamowaniu też raz to wychwycilem (z początku myślałem że to to bo jechałem po torach na jezdni, ale problem sie powtórzył a torowiska nie było) :? ... ale też nie dzieje się to przy każdym zakręcie czy hamowaniu :?: ... proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą rade
Komentarz
-
-
Re: Kilka ucążliwych problemów z octavką
Zamieszczone przez adamek82Witam wszystkich,
Mam niestety kilka problemów z moją octavką :? . Oto one:
1.ciężko wchodzi mi po wciśnięciu sprzęgła za pierwszym razem 1 i 2 bieg ( tak jakby drążek zmiany biegów o coś zahaczał). Natomiast np. za drugim i trzecim razem przy wrzuceniu jedynki i przez cały czas wciśniętym sprzęgle nie mam tego problemu.
2. dodatkowo przy wrzucaniu 1 i 2 lewarek nie zatrzymuje się w pozycji 1 i 2 tylko wizualne w pozycji 3 i 4 , tak jakby w skrzyni biegów była wyrobiona jakaś zapadka.
3. od pewnego czasu mam dziwny hałas w kabinie lekko dudniący. Nie jest on głośny, ale jego częstotliwość drażni słuch. Rzadko, ale się zdarza, że tego dudnienia przez chwilę nie słychać, i jest wtedy komfortowo i cicho jak na diesla. Dodatkowo podczas hamowania słychać coraz częściej odgłos jakby tramwaj czy pociąg jechał po szynach( takie turkotanie). Sprawdzałem to jeszcze dzisiaj podczas jazdy i tego „turkotania” nie ma, gdy hamuję na luzie bez sprzęgła.
Domyślam się, że muszę wymienić na pewno sprzęgło, ale czy koło dwumasowe też lub coś jeszcze??? I jeżeli tak to jakiego producenta polecacie. Parametry auta to silnik AGR i skrzynia DQY
Z góry dziękuję za pomoc i rady.
Adam
jesli nie trzesie to dopiero po zdjecju skrzyni zdjagnozujesz w jakim jest stanie kolo ( nie polecam kol regenerowanych bo padaja jak muchy)
przy wymianie warto zwrocic uwage na stan wyspzeglika
pozdro
Komentarz
-
-
serek_elite, dzięki za radę.
Widzę, że odzew na mojego posta jest "bardzo duży".
Mam zamiar wymienić sprzęgło kompletne + koło dwumasowe. Ostatnio czytałem, że w skrzyniach DQY średnica tarczy sprzegła wynosi 228 mm (DHS 219).
Czy to znaczy, że w tej skrzyni mozna znaleźć sprzęgło o średnicy tarczy 228 lub 219??? Zestaw jakiego producenta polecacie: LUK, Valeo, Sachs??
Komentarz
-
-
adamek82, wiesz co ja mam ten sam problem mianowicie ciężko no może nie ciężko ale czuć taki minimalny opór przy wrzucaniu jedynki i tak jak opisujesz jak już wbijesz i nie zdejmiesz nogi ze sprzęgła to wszystkie wchodzą delikatnie.
Po wymianie na nowe: sprzęgło, łożysko, docisk dalej to samo. Wydaje mi się że to od przebiegu skrzyni coś mogło się już wyrobić.Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
Panowie, przy wymianie całego kompletu ( sprzęgło i dwumasa ) warto wymienić też wysprzęglik. W sumie to dodatkowy koszt ( +200 pln ), ale czasami to właśnie siłownik najbardziej "bruździ". Ja tego nie zrobiłem i 5kkm po wymianie kompletu ( sprzęgło i dwumasa ) jechałem "na lince" do serwisu. Po wymianie nie dość, że sprzęgło bierze bardziej gładko i pewnie ( nie było tak dobrze od nowości ) to dodatkowo zniknęły problemy z oporem ( i czasem zgrzytnięciem ) przy wrzucaniu 1,2 i wstecznego...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, mi mechanik mówił że wysprzęglik też wymienił a mimo to dalej mam ten lekki opór. Przy wstecznym to samo ale zauważyłem że jak najpierw wrzucę jedynkę i potem wsteczny to nie zgrzyta mi.
Jeszcze raz podjadę do mechanika i zapytam się o ten wysprzęglik bo nie powinno być oporów przy całej wymianie.Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
SuchyX, to jeszcze tylko spytaj mechanik na 100% czy mówicie o tym samym, bo ostatnio w którymś warsztacie mechanik nazywał "wysprzęglikiem" łożysko wyciskowe. Prawdopodobnie chodziło mu o wersję wysprzęglika zintegrowaną z łożyskiem ( jest chyba coś takiego w 4x4 ), ja w BXE mam tradycyjny siłownik na zewnątrz skrzyni biegów...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Kiedyś na ten temat coś było tylko nie wiem czy nie zjadł nam tego serwer :evil:
Poproś mechanika o próbę regulacji linki przy skrzyni - ktoś z OI informował że te linki potrafią sie rozluźnić i właśnie to bruździ przy wstecznym i jedynce a reszta biegów jest ok...
Pozdrowienia
p.s.
Można użyć szukajki na forum może znajdziesz bardziej precyzyjne opisy...Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...
Komentarz
-
-
SuchyX, kowal 2002, czy mieliście może przed wymianą dwumasy i sprzęgła takie lekkie turkotanie i minimalne drganie (tak jakby jechał pociąg) dobiegające z pod przedniej maski jakby z okolic hamulca i sprzegla podczas hamowania z wciśniętym sprzęglem?? U mnie bardzo wyraźnie to można zobserwować podczas jazdy w korkach, gdy podjeżdżając kawalek na jedynce lub dwójce przychamowuję.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adamek82SuchyX, kowal 2002, czy mieliście może przed wymianą dwumasy i sprzęgła takie lekkie turkotanie i minimalne drganie (tak jakby jechał pociąg) ...
U mnie występował uślizg sprzęgła na 3 i 4 biegu. Wymieniłem komplet i jakieś 4 tyś km po wymianie ( jakieś półtora miesiąca ) sprzęgło podczas stania np. w korku ( 1, luz, 1, luz itd ) zaczynało robić się miękkie i brało bardzo wysoko. Nie wyglądało to tak naprawdę na wysprzęglik, bo wtedy zazwyczaj jest problem z wysprzęgleniem, wrzuceniem i zdjęciem biegu itp. a u mnie było dokładnie odwrotnie, biegi wchodziły tak jak zawsze, a wszystko wskazywało na jakiś problem z dociskiem ( jakby nie do końca wracał ). W zeszły czwartek normalnie dojechałem do domu, auto przez weekend stało niejeżdżone, wsiadam w poniedziałek rano, wciskam pedał sprzęgła a on ŁUUUP i wpadł do podłogi ( wysprzęglik praktycznie rozpadł się wewnątrz na kawałki ). Teraz z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić, że problemy z uślizgiem przed wymianą sprzęgła, też pewnie były spowodowane właśnie wysprzęglikiem, bo po zdjęciu sprzęgła i dwumasy "na oko" całość wyglądała w miarę dobrze...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, a u mnie objaw był taki telepanie na 1 biegu no i potem już jak byłem w Warszawie i stałem w korku to dopiero zaczęły się jazdy nie mogłem praktycznie wrzucić żadnego biegu :evil: ależ byłem w kur...... za którymś razem wchodziło bez problemu. Jak jakoś dotelepałem się do domu i odstawiłem do mechanika po wyjęciu tych bubli okazało się że pękł docisk :!: i u mnie sprzęgło brało od razu zaraz po wrzuceniu biegu mimo iż trzymałeś pedał sprzęgła w podłodze to auto już lekko telepało i ruszało.
Ja uważam że jak pada dwumas to u każdego mogą być inne objawy to tak ja z Turbo.Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
@SuchyX
ja mam bardzo podobne objawy:
najpierw przy ruszaniu (wyłącznie) szarpanie i tak jakby się ślizgało sprzęgło, kolejny etap to niemożność wrzucenia biegu i lekkie łapanie sprzęgła przy wciśniętym do końca pedale
i stąd pytanie - co dokładnie się okazało po demontażu, czy sprawcą całego zamieszania był docisk czy też współwinowajcą było koło dwumasowe?
Komentarz
-
-
Ja swoją O1 jeżdżę od ponad roku ale nie zwracałem uwagi czy tak było od początku.Jakieś kilka tygodni temu leciutko wcisnąłem pedał i poczułem lekkie drgania.Jeżeli chodzi o to wciśniecie, tzn głębokość to jest to może 0,5cm, gdzie występuje luz.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
Komentarz